duminică, 27 iulie 2008

Pe plaja ,in Grecia

Urmand obiceiul romanilor de la o vreme incoace, am plecat si eu pe alte meleaguri pentru a gasi vacanta ideala la mare.
Pentru ca am plecat intr-un grup alegerea majoritara a fost in Grecia ,pe malul vestic al bratului Sytonia al Halkidiki-ului, in statiunea Neos Marmaras, bungalourile de la Miramare.

Pentru ca pana acum am frecventat mai mult 2 Mai-ul de la noi o sa fac o paralela intre acestea doua .
Deosebiri in Grecia fata de Romania:
-pe plaja din Grecia soarele apune in mare ceea ce mi s-a parut splendid ,in fiecare seara avand un spectacol superb, iar terasa camerei era asezata perfect astfel incat dimineata vedeam soarele rasarind din munte iar seara apusuri emotionante. La marea noastra e mai greu ,trebuie sa te scoli foarte dimineata sa prinzi un rasarit din mare.


-apa e de o claritate incredibila, vezi fundul apei pana mult in larg, si vezi chiar pestisorii cum zburda pe langa picioarele tale
-valuri nu sunt decat foarte rar si neinsemnate, parca esti intr-o piscina infinita, valurile de la Marea neagra sunt mult mai distractive.
-nu exista nisip, nici in apa nici pe plaja, decat in cateva locuri si acela mi se pare pus artificial pentru ca te afunzi mult in el. Asta e un disconfort ingrozitor dar pe seama lui s-a dezvoltat un comert prosper cu niste incaltaminte de intrat in apa, gen "gumarii" cum erau la noi odata, la preturi intre 7 si 10 Euro si care rezistau fix o saptamana. Dar macar mai atenuau din bataturile care ti le oferea intratul cu picioarele in apa.

-apa este mult mai sarata, te ustura pielea de cata sare ramane pe ea
-plaja este foarte aproape, iesi din curtea hotelui, treci un drum ingust si gata esti pe plaja. Plaja este ingusta, abia incap 2 sezloange puse cap la cap.
-nu am vazut in cele 2 saptamani alge aduse de mare sau alte mizerii si oricum curatenia este intretinuta in permanenta
-hotelul iti asigura gratuit sezlong si umbrela
-cazarea si serviciile sunt de exceptie, am avut o camera dotata surprinzator de bine la un pret in care in Romania gasesti doar o camera inghesuita, cu igrasie. Plus ca am avut chicineta, adica o mini bucatarie dotata complet, baie proprie si aer conditionat gratuit, iar apa era calda la orice ora din zi.
-distanta pana in Grecia este dubla decat cea pana la 2 Mai si autostrazi doar in Grecia si o portiune din Bulgaria. Drum obositor si mai platesti si taxe pe la bulgari si romani.
Asemanari :
-esti si aici inconjurat in majoritate de romani, am auzit in jurul meu vorbindu-se mai mult romaneste decat greceste
-ca si in 2 Mai si aici localnici nu vorbesc decat 2 limbi, cea nationala si...rusa, desi cred ca nu erau lipoveni. Destul de greu sa te intelegi cu ei.
-preturile in magazine nu sunt mult diferite de cele de la noi si in Grecia gasesti multe supermarketuri cu orice doresti, iar camionete cu fructe trec frecvent ca sa cumperi direct pe plaja.
-toata faleza e plina de mici terase unde poti servi mancaruri traditionale sau bauturi reci

Niciun comentariu: